Vi ska prata om Den stulna romanen imorgon på träffen med bokcirkeln Picket och Pocket. Jag började läsa den i slutet av förra veckan och tänkte "det hinner jag utan problem" eftersom den inte ens är 300 sidor lång. Vad jag inte hade räknat med är hur seg jag tycker att den är. Jag hade förväntat mig en fantastisk läsupplevelse och var superpeppad att läsa den. Nu, ungefär 120 sidor in i boken, så har jag bestämt mig för att inte läsa ut den. Jag hinner ändå inte till imorgon och jag längtar tillbaka till Benrangel (och känner mig lite sur över att den här boken kom ivägen och störde...). Den stulna romanen handlar om Bodour, hennes dotter Magiida och en massa andra männsikor. De lever rätt välbeställda men olyckliga liv i Kairo. Bodur skriver i hemlighet på en roman. Vad som egentligen händer med den romanen har jag inte kommit till i handlingen ännu men på baksidetexten står det att papper försvinner och att maken är misstänkt för att stjäla den... Det finns flera an...