Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten Köksalmanack 2013

Köttbullar med julmust

Jag passar på att testa ett rececpt från fina boken Köksalmanack 2013.  Det blir köttbullar med julmust! Låter gott eller hur!

Julklappstips

Köksalmanackan firar 80 år! Sedan 1933 har den kommit ut en gång per år och delat med sig av recept, praktiska tips och inspiration. Jag kommer ihåg att jag satt och bläddrade i köksalmanackan redan som liten och tittade på när mamma gjorde små anteckningar och skrev ner egna recept. Köksalmanack 2013 är en extra fin utgåva, så himla fin, mysig, rolig, varierande och praktisk. Elin Ek har skrivit härlig nostalgikrönika och även delat med sig av supertanternas superrecept (som till exempel Dillkött, Fläskpannkaka och Grönsakssoppa). I januari får vi tips om vad man kan göra av överbliven glögg eller om såsen blir för stark, Eva Holmberg har skrivit en artikel om thailändsk mat, det finns recept på hemlagad ketchup, tips till midsommarbuffén, julbordet, boken tar oss på besök till pepparkakans huvudstad och ger tips om den perfekta kombinationen av ost och vin. Det här är en finfin julklapp! Den är rolig att sitta och bläddra i, innehåller en massa goda recept och kan användas s...

Idag landade den!

Ni som hängt med här på bloggen har kunnat följa mitt letande efter ljudboken Wolves of the Calla; Dark Tower V . Det slutade med att min kusin Lotta som bor i USA fick beställa den på Amazon och skicka den hit. Idag var jag och hämtade ut den på posten, äntligen är den i min ägo! Inte nog med det så hade jag fått en present också, en Chinese Knot , klicka gärna på länken och läs mer om vad det är för något. Min hade fiskar på sig vilket ska ge tur med pengar, jag hoppas på det. Har hängt upp den i biblioteket. Chinese Knot Idag fick jag också hem boken som vi ska läsa till nästa träff med Picket & Pocket (bokcirkeln jag är med i);   Konsten att tala   med en änkling av Jonathan Tropper. Ska bli kul att läsa den. Även om jag hört mycket bra om boken så är det ingen jag skulle ha valt själv och det ör lite av poängen att vara med i en bokcirkel, att vidga sitt perspektiv. Dessutom så damp Köcksalmanack 2013  ner i lådan. Har bara hunnit bläddra lite i ...