Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten Länge hade jag för vana att gå tidigt till sängs

Länge hade jag för vana att gå tidigt till sängs - Anna Holmström Degerman

I april så anordnades ett litterärt arrangemang - Litteratur och Retur - här i Umeå där österbottniska och västerbottniska författare möttes och samtalade med utgångspunkt från deras böcker. En av dem var Anna Holmström Degerman och efter att ha lyssnat på när hon berättade om sin bok Länge hade jag för vana att gå tidigt till sängs  så bestämde jag mig för att läsa/lyssna på den. Handling (förlagets text): Det är märkligt hur en sak kan leda till en annan tills man plötsligt står där på gatan i Storbygdsele med en främmande husky i ett blått rep. Och man dessutom har fått ärva ett gammalt nedslitet hotell som ingen vill ha, utom möjligen ortens superentreprenör som skambjudit 200 000 kr för det och tänker göra om platsen till en skoterparkering. Men så är livet just nu för Annie, som till råga på allt åkt från både man och hem i Uppsala efter ett frukostgräl där en krökt läpp blev tungan på vågen i beslutet att fly hem till Norrbottens inland mitt i smällkalla vintern. En r...