Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten In the Tall Grass

In the Tall Grass - Stephen King och Joe Hill

En novell av Stephen King och Joe Hill - what's not to like... Jag hade höga förväntningar på den här novellen som först publicerades i Esquire Magazine och som jag hittade igen på Storytel. Har läst att den håller på att filmatiseras! Handling (förlagets text): In the Tall Grass begins with a sister and brother who pull off to the side of the road after hearing a young boy crying for help from beyond the tall grass. Within minutes they are disoriented, in deeper than seems possible, and they've lost one another. The boy's cries are growing more and more desperate. Mitt omdöme: Kan man få klaustrofobi utan att vara instängd? Efter att ha lyssnat på den här, med en stegrande panikkänsla i bröstet, så är jag övertygad om det. En klassisk King-berättelse som gör det den syftar till; utmanar fantasin, skrämmer och får dig att aldrig vilja stanna och hjälpa någon längs vägen! Boken finns som sagt var på Storytel. På Adlibris finns den som dyr ljudbok och på Boku...

King och Hill skriver tillsammans

Jag har ännu inte lyckats läsa något av Stephen Kings son Joe Hill, men det jag hört om hans böcker har varit positivt. Tycks som att han ärvt i alla fall lite talang från sin far. På sajten The Fire Wire  kan man idag läsa att far och son har skrivit en novell/kortroman tillsammans. Den heter In the Tall Grass  och publiceras som e-bok och ljudbok (CD) i oktober. Den kommer i alla fall jag att ladda hem och läsa:) Novellen handlar om ett syskonpar som stannar bilen vid vägkanten efter att ha hört en pojke gråta inne i det höga gräset som kantar vägen. Syskonen kommer ifrån varandra i gräset, pojken gråter allt ljudligare och desperat och fruktansvärda händelser utspelas... Låter spännande, eller hur!