Jag har skrivit på temat tidigare, särskilt om varför jag började bokblogga. 2008 så flyttade jag från Boden till Umeå. I Boden så var vi ett gäng kompisar som träffades, pratade böcker och fikade. Flera av dem jag umgicks med läste mycket och det fanns ett naturligt sammanhang att prata böcker i. När jag så flyttade till en ny stad så hade jag inte det till en början. Jag har alltid läst mycket och att inte få diskutera och prata böcker kändes tråkigt och tomt. För att fylla det behovet så började jag läsa bokbloggar och lämna kommentarer. Det var lite som att upptäcka en ny värld och framförallt så fick jag otroligt många boktips. Jag insåg också att det skulle vara kul att själv skriva om böcker jag läst, få reaktioner på det och få lämna ifrån mig några tips jag också. Alltså att skriva små minirecensioner som också blir en form av läsdagbok för mig själv. Och det har blivit en hel del sådana inlägg. Jag har hittills skrivit om 205 böcker här på bloggen! Att börja bokblogga är ...