Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten Författarintervju

Om att möta Jenny Valentine

Jenny Valentine Ni som följer min blogg vet att jag nyligen var på bokmässan i Göteborg. En av höjdpunkterna var att intervjua författaren Jenny Valentine. Jag har läst och recenserat tre av hennes böcker; Hitta Violet Park , Trasig soppa och Myrstacken . Via hennes förlag hade jag stämt träff med Jenny i förlaget Atrium s monter klockan tio på fredagsmorgonen. Min kompis Elin följde med för att fota under intervjun. Med ett fladdrande hjärta gick jag över mässgolvet och spanade efter Atriums monter. Fredag morgon var det ännu inte så många besökare på mässan så det gick rätt fort att hitta rätt. Vid montern presenterades jag för Jenny Valentine (som inte var sig helt likt från bilder jag sett eftersom hon klippt sig) och vi bestämde oss för att gå till ett lugnare ställe för själva intervjun. Redan under promenaden till Speakers Lounge så släppte nervositieteten. Jenny var jättetrevlig, avslappnad och rolig. Vi småpratade en del och hon berättade lite om ett besök hon gjort på ...

Bokmässerapport Nr 3

Har nu gjort min första författarintervju. Här på förmiddagen så träffade jag den brittiska författaren Jenny Valentine. Jag var väldigt nervös innan men det lättade snabbt. Hon var supertrevlig och väldigt lätt att prata med. Jag lämnade intervjun med en känsla av att ha blivit inspirerad av hennes författarskap. Nu delar jag med mig av lite bilder från intervjun - om några dagar får ni läsa mer om vad vi pratade om.