Minns ni Lottie Knutson? Jag kommer så väl ihåg hennes ansikte och röst från TV när det rapporeterades om Tsunamin. Sedan dess, då hon var informationschef på Fritidsresor, har hon hunnit med en mängd uppdrag. Många av dem har inneburit att hantera olika typer av kriser, allt från att utrymma svenskar från Bagdad till Flygkraschen i Gottröra och askmolnet över Island. I den här boken samlar hon sina erfarenheter och berättar hur det var, men framför allt så är boken en slags handbok i krishantering på organisationsnivå. Den är så himla bra! Vill verkligen ha sagt det från början! Dels så är det superintressant att få komma bakom kulisserna. Tsunamin är ju det man (åtminstone jag) känner till bäst och att få höra historier bakom kvällstidningarnas löp är spännande. Lottie Knutson är dessutom respektfull mot alla, även de hon inte varit överens med, vilket gör att jag litar på att hon berättar sanningsenligt. Hon hänger inte ut någon utan berättar rakt upp och ner vad som inträffade....