Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten En bokcirkel för alla

Deltar i bokcirkel

Just nu så läser jag Fru Bengtssons andliga uppvaknande av Caroline L. Jensen . Har än så länge bara kommit halvvägs och ska därför inte orda så mycket om boken just nu, kan bara säga att jag fnittrar en hel del när jag läser den. Anledningen till att jag läser just den boken nu är att jag ska delta i en bokcirkel om den hos En bokcirkel för alla . Kul desto fler som deltar så haka gärna på !

Så var det dags igen...

Jag vet att jag för några inlägg sedan var helt nöjd över att antalet olästa böcker i min bokhylla hade minskat till nio stycken. Jag har dessutom efter det inte haft så mycket tid till annan läsning än den av kurslitteratur, så man kan ju tycka att jag borde ha stannat kvar i den känslan av att vara nöjd. Men icke det. Gjorde ju direkt efter det inlägget en bokbeställning av fyra (tror jag) böcker. Ett par dagar efter det fick jag ett bokpaket som jag vunnit hos En bokcirkel för alla  innehållande böckerna Bönbok för en vän av Joan Didion och Att tro på Mister Pip av Lloyd Jones. Så idag var jag i tjänsten till Returmarknaden här i Umeå, på jakt efter lite prylar till jobbet. Har aldrig varit där tidigare och upptäckte till min förtjusning att de säljer massor av böcker! Jättebilligt! Inhandlade inte färre än fem böcker, nämligen: Den ylande mjölnaren av Arto Paasilinna, Vit Oleander av Janet Fitch, Viskningar av Dean Koontz, Rött regn av Dennis Lehane och Ty...