Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten Liv Strömquist

Kära Liv och Caroline - Liv Strömquist och Caroline Ringskog Ferrada-Noli

Alltså, jag ligger så långt efter med att skriva om en del boken så att jag skäms. Jag hade ju ett ganska långt blogguppehåll men har ändå en ambition att åtminstone skriva något kort om alla böcker som jag läst. Kära Liv och Caroline tror jag att jag läste förra året (!!!). Det var en bok vi läste i bokcirkeln som jag är med i. Text från förlaget: Hur handskas man med sina privilegier? Varför är det så svårt för mig att vara kompis med tjejer? Min pojkvän köper aldrig egna cigaretter utan tar mina. Vad ska jag göra? "En varg söker sin pod" är serietecknaren Liv Strömquists och författaren Caroline Ringskog Ferrada-Nolis (världen längsta efternamn! Min kommentar ej förlagets...) forum för att analysera samtiden. Podden har sedan i november 2012 fått ett stort antal hängivna lyssnare. Från och med det första avsnittet "Stig Larssons memoarer" har Liv och Carolines samtal handlat om det som sker just nu inom politiken och populärkulturen, i konsten oc...