Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten Katarina Janouch

Bokmässerapport 8

Katarina Wennstam Lätt febrig har jag varit på tre seminarier. Först var jag och lyssnade på Katarina Wennstam som berättade om sin senaste bok Svikaren . Hon är ju spännande att lyssna på och det var roligt att höra hur hon valt ämne till boken, men även lite om vad nästa bok kommer att ta upp. Hon håller på att skriva den nu och temat är barnmisshandel och tar upp det som kallas för Shaken baby syndrom . Hon beskriver det som den jobbigaste bok hon har skrivit. Smet också in och lyssnade på när Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfberg pratade om sitt jobb med Cirkeln, Eld och Nyckeln . Klockan tolv var det fyra saker samtidigt som jag skulle vilja gå på och så här i efterhand valde jag nog fel. Valet föll på att lyssna till när Katarina Janouch, Camilla Läckberg med fler som skulle berätta om boken Livspusslet  och hur de får ihop sina liv. Blev lite tråkigt - de var så många och de hann bara redogöra lite kring ämnet i sitt kapitel. Blev ingen diskussion och jag som had...