header

header

söndag 25 augusti 2013

Mer eller mindre katastrof för en boknörd

Vid frukosten satt jag djupt försunken i Grebe och Träffs senaste deckare Mannen utan hjärta när sonen snabbt sköt ifrån sig filtallriken och utbrast "Det här tänker inte jag äta!" (Kanhända för att få min uppmärksamhet...) Varpå jag reflexmässigt for ut med mina händer och välte omkull kaffekoppen. Innan jag visste ordet av hade boken dränkts av kaffe. I panik slet jag upp boken, skrikandes "Min bok! Min bok!", rusade till badrummet, torkade av den efter bästa förmåga och hängde den på tork. Då hörde jag sonen ropa "Mamma, din telefon!" Jag tittade dit och där simmade mobilen omkring i en liten kaffepöl...

5 kommentarer:

Fru E sa...

Åh, stackare! Förstår precis känslan! En fullständig katastrof! För ett tag sen var det en bibblabok som råkade ut för kaffespill, men jag har tappat egna böcker i badet. Hoppas att telefonen klarade sig bättre.

♥ Hanneles bokparadis sa...

sällan jag vågar äta när jag läser :)

Monika sa...

Ja, man måste ha sina prioriteringar rätt :)

Louise sa...

Haha ja man ska ju rädda det viktigaste först ;)

...med näsan i en bok... sa...

Kan meddela att boken fortfarande går att läsa trots att visa sidor numera har en brunaktig ton...Telefonen mår för övrigt också bra. OCH jag kommer alltid att prioritera bok före mobil:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...