header

header

söndag 17 november 2013

Julen är här..?

Den här vill den lilla julfascisten ha...men jag håller
ju med honom om att den är väldans fin
Jag älskar julen! Det är min absoluta favorit bland alla högtider. Jag pyntar, byter till julgardiner, gör julgodis och ett traditonellt julbord är ett måste! Det är viktigt att inte börja med något av detta innan första advent  och det har gått bra ända tills i år...
Det är bara att inse att jag närt en julfascist vid min barm! Jag märker hur jag står och köpslår om att bara sätt upp ett julpynt/dag och då försöker jag ta fram lite mer diskreta prylar som diverse belysning... Jag har dragit ett stort sträck vid jultomten - han får inte komma fram förrän TIDIGAST första advent.

Det är däremot mysigt att kunna gå på affärer tillsammans, titta på grejer och fantisera om allt fint vi vill konsumera. Tyvärr tycks ju julen gå ut på det mer och mer. För mig handlar julen om att umgås med vänner och familj, att ge till de som har mindre och ha det allmänt härligt. Det är dock alldeles för lätt att dras med i köphysterin, särskilt som den börjar tidigare och tidigare varje år...

3 kommentarer:

♥ Hanneles bokparadis sa...

Här har vi redan pyntat :)

...med näsan i en bok... sa...

Ja, jag tycker ju att det är aningens tidigt:)

Jenny Henriksson sa...

Jag gillar julmys men innan advent är det bara städning som gäller... Jag är väldigt fyrkantig när det gäller advent och julförberedelserna och precis lika noga med när det slutar. Tjugondagknut då ÄR julen slut.
Men nu har jag två rebelliska tonåringar så i ett av våra rum lyser en adventsljusstake humph säger jag julmarodör

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...