header

header

söndag 20 maj 2012

Så himla bra!

Igår läste jag Caroline L. Jensen skräcknovell Smårå i septemberskog och den var så himla bra. Jag brukar inte vara så förtjust i noveller, men denna gillade jag skarpt. Den handlar om Fiona som lånar en stuga av sin kompis. Stugan ligger mitt i ingestans, perfekt för att sitta och skriva sin första bok! Den enda grannen, en gammal tant, beter sig konstigt och varför låser hon dörren när hon är hemma - mitt ute i vischan... Och det blir snabbt obehagligt, väldigt obehagligt.

Boken är en e-bok utgiven av Mix förlag och kan köpas på Adlibris, Bokus och Bokia

4 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

bra skräck piggar upp

Louise sa...

Låter sådär härligt magiskt och läskigt :)

...med näsan i en bok... sa...

Hannele - visst gör det!
Louise - precis så!

Lotta sa...

Läste den igår medan jag väntade på att molnen skulle skingras så att jag kunde se Venus. Men det gjorde dom aldrig, så jag hann läsa hela novellen. Den var rätt bra, men jag tyckte bättre om början än slutet. Det kändes lite sådär "trite" skulle jag nog säga, även om det var intressant. Men det är nog mitt eget fel, jag har nog läst för många dåliga skräck noveller i mitt liv...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...