header

header

torsdag 31 maj 2012

Tegelsten i hanterbart format

Eddie & Susannah i Lud
Idag var jag förbi bibblan och hämtade den fjärde boken i Stephen Kings serie Det Mörka Tornet. Boken heter Magiker och glas. Ni som följer bloggen vet att jag har lyssnat mig igenom de tre första böckerna och även denna är i ljudboksformat. Känns rätt skönt att bära hem 24 (!) CD-skivor jämfört med en över 700-sidor inbunden bok. Mp3 format hade förstås varit ännu smidigare men min bilstereo är för gammalmodig för att hantera det.

Nu väntar mig en 30 timmars lång lyssnarupplevelse. Eftersom jag främst lyssnar i bilen till och från jobbet så hoppas jag hinna färdigt innan semestern...

Jag har tyvärr insett att det bara är de fyra första böckerna i serien som finns som ljudbok. Det stör min autistiska personlighet Big Time! Ljudböcker lånar jag på bibblan, "riktiga" böcker vill jag äga och ha i hyllan. Problemet är att jag inte vill ha bara de tre sista böckerna i hyllan - då vill jag ju i så fall ha hela serien. Så nu blir det ett svårt problem (i-lands problem - jag vet); ska jag låna de tre sista böckerna eller köpa in hela serien? Hur skulle du ha gjort?

3 kommentarer:

Monika sa...

Eftersom jag ju redan har hela serien i hyllan så tycker jag att du borde köpa böckerna. Man kan inte bara ha de tre sista. Och säkert vill du läsa om dem någongång :)

Annars funkar ju faktiskt att låna också...

Eli sa...

Åh, jag hatar sånt. Ungefär som när en serie finns i pocket i en del och indbundet i en del, sådär kan man ju inte ha det i hyllan??

Om det hade varit jag hade jag nog lånat böckerna först bara för att läsa dem, hade jag sedan varit säker på att jag älskade dem och ville ha dem hade jag köpt in hela serien också. Men jag hade aldrig klarat av att ha en halv serie i hyllan. Allt eller inget :)

...med näsan i en bok... sa...

Monika & Eli - det är så fint att ni förstår mig:) Får göra så att jag lånar de sista tre på bibblan och sedan bestämmer mig om jag ska köpa eller inte...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...