header

header

söndag 20 mars 2016

Babel

Idag - säsongspremiär av Babel.

Eftersom jag aldrig lyckas se program när de sänds så bänkade jag mig framför SVT Play kl nio och såg första avsnittet. Första gästen var Ebba Witt-Brattström och
jag är supernyfiken på hennes debutroman Årets kärlekskrig. Inte utifrån skvalleraspekten utan tack vare formen och ämnet. Blev än mer sugen på att läsa den efter att ha sett intervjun med henne på Babel. Hon är så härligt obekväm, står upp för det hon skrivit och för sig själv på ett upplyftande o-urskuldande sätt. Kommer absolut att läsa boken, kanske även essäsamlingen Kulturmannen som gavs ut tidigare i år.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Ebba har gjort mycket för kvinnlig litteratur.

Linnea sa...

Babel är bra! Själv är jag dock lite opeppad på att läsa Århundradets kärlekskrig. Tycker den har blivit så söndesnackad i medierna de senaste veckorna att jag har tappat intresset. :o Men jag gillade verkligen intervjun i Babel!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...