header

header

torsdag 2 september 2010

Classical Horrors

Förutom att jag läser Litteraturvetenskap A så ska jag ju läsa en 7.5 poängare på kvartsfart, nämligen Classical Horrors, the Origins of Today´s Horror. Idag tog jag mig äntligen tid och gick in på kursen webplattform och jag måste säga att den låter himla kul. Delmomenten har namn som "Gothic horror", "The terror of science", "Vampires" och "werewolfes". Ett tag var jag lite orolig att jag hade tagit på mig för mycket, men jag tror att detta blir ett rent nöje. Fast tidskrävande är det och skönlitteratur utanför den jag läser i kurserna blir lite lidande, men den står ju kvar i bokhyllan...

1 kommentar:

Frida sa...

Känner igen problemet, det har dock inte riktigt stoppat mig att köpa nya böcker :)

Den här kursen verkade intressant! Vad är det för böcker ni ska läsa?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...