header

header

onsdag 29 september 2010

Lycka är...

...att hämta posten och i brevlådan hitta en bok, om den dessutom är gratis och vacker så är det ju lite extra bra. Det hände mig idag! I brevlådan låg Den gode borgmästaren ( The Good Mayor: A Novel) av Andrew Nicoll, en författare som jag faktiskt aldrig har hört talas om tidigare. Detta är hans första roman, men han har tidigare skrivit många noveller och poesi. Anledningen till att jag har fått boken är att jag har blivit fan till Telegram Bokförlag på Facebook och att de skänkte bort ett antal exemplar där. Hoppas på fler sådana lyckoträffar!

För övrigt så försöker jag hämta igen en massa i studierna, har halkat efter lite på Litteraturvetenskap A, men ligger bra till på Classical Horror. Imorgon är det första nätseminariet och jag känner mig lite nervös inför det så önska mig lycka till. Jag ska också skriva en diktanalys denna vecka, funderar mellan två dikter: Endymion av Stagnelius och Hyperions ödessång av Hölderlin. Tror det blir Stagnelius för den tycker jag är vackrast.

2 kommentarer:

Pia sa...

Vilken fantastiskt vacker framsida! Den skulle passa att hängas upp på väggen som en tavla :-)

...med näsan i en bok... sa...

Ja, det skulle den verkligen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...