header

header

onsdag 14 mars 2012

Kattjakt!

Smilla
Kvällen kommer jag att ägna åt kattjakt. I förrgår rymde min lilla kisse Smilla och hon har inte kommit tillbka ännu. Vi flyttade till den här lägenheten i december och kissarna har inte varit ute här i området förrän helgen som var. Smilla fick definitivt mersmak och har stått och jamat vid utterdörren sedan dess. i förrgår släppte jag dumt nog ut henne på balkongen och det var då hon tog chansen och hoppade ner och sprang iväg... Vi bor inte så högt upp så det var ingen fara för henne att hoppa. Snacka om sugen på att vara ute och ränna omkring... Problemet är att hon förmodligen inte hittar tillbaka och nu är jag fruktansvärt orolig för henne.

Så, ikväll kommer jag att bege mig på en långpromenad och ropa och vissla och hoppas att hon hör mig! Önska mig lycka till!

6 kommentarer:

Hundöra sa...

Lycka till! Hoppas ni hittar henne.

...med näsan i en bok... sa...

Kan rapportera att jakten var lyckad, Smilla är hemma igen:)

Gabriella sa...

gud vad mitt katthjärta blev ledsen när jag läste det där. men nu såg jag att hon kommit tillbaka i din kommentar. och jag kan andas ut.

kommer ihåg när min lilla snusan for iväg genom ett fönster och jag var ute och leta.

morgonen efter går jag ner på bottenvåningen där jag öppnat ett fönster och där satt hon, genomblöt & fin. tack & lov.

...med näsan i en bok... sa...

Gabriella - lättnaden var stor! Gissar att hon har ätit en mus eller två för hon var inte särskilt hungrig när hon kom in...

Josefin sa...

Åh vilken tur att hon kom tillbaka! Ni får sätta upp ett sånt där kattnät på balkongen! Det är visst jättebra, har jag hört.

...med näsan i en bok... sa...

Josefin - tanken är att de ska få vara ute, de är vana vid det, men hittar inte så bra på Mariehem ännu. Vi har tänkt bygga en liten trappa åt dem från balkongen:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...