header

header

lördag 21 augusti 2010

Oläst i bokhyllan

Just nu har jag bara sju olästa böcker i bokhyllan och börjar få en viss oroskänsla över det. I normala fall har jag minst tjugo stycken, men har tagit det lugnt med bokinköpen i sommar vilket resulterat i denna torka. Kanske blir till att klicka hem några böcker på Bokus ikväll:)

De böcker jag har att se framemot är:
Tjuvarnas stad (City of Thieves) av David Benioff
En mörkrädd pojke (A Good and Happy Child: A Novel) av Justin Evans
Boktjuven (The Book Thief) av Markus Zusak
Angelology: A Novel av Danielle Trussoni
Borta bäst av Sara Kadefors
Fru Bengtssons andliga uppvaknande av Caroline L. Jensen
Råttfångerskan av Inger Frimansson

8 kommentarer:

Fröken S sa...

Tänk om man ändå kom ner till 7 olästa eller 20 någon gång igen. Då kan man nästan köpa böcker med gott samvete igen =)

Lotta - hyllan sa...

SJu böcker är ett ganska lagom antal, lagom få för att man ska kunna handla med gott samvete, men inte så många att man känner stress för att inte hinna med... :)

Deliquate sa...

Ja herregud, så lite olästa böcker kommer det nog aldrig att finnas i min bokhylla...

Boktjuven är riktigt bra btw :D

pia sa...

Visst är det härligt att ha en hög med böcker som ligger och väntar på att läsas. Framför allt om de är böcker som man verkligen ser fram emot att läsa (och oftast är det ju så).

Nu kan du också med gott samvete gå loss på bokus :-)

...med näsan i en bok... sa...

Under tio känns som aningen för lite, men det är skönt att ha betat av Den Stora Högen som jag hade tidigare. Känns skönt att man så här i bloggvärlden stöter på folk som förstår känslan och som är mycket värre än en själv:)

Det mörka tornet sa...

Hej,

Visst är det skoj hur man kan bli stressad över att ha för lite olästa böcker i hyllan! Hörde dock om någon som hade över 200. Det tycker jag nog är liiite för mycket! "En mörkrädd pojke" kan jag verkligen rekommendera. Läste den i sommar!

...med näsan i en bok... sa...

Nä, 200 var lite overkill. När man köper en ny bok så vill man ju läsa den inom en rimlig framtid iaf...

Hanneles bok-paradis sa...

kul att ha något att se framemot

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...