header

header

torsdag 28 april 2011

Sofi Oksanen på engelska

De säljer roliga grejer också:)
Jag har inte läst Sofi Oksanens Utrensing däremot så har jag sett den som pjäs. Surfade runt lite på bloggar och såg att den kommit ut på engelska och recenserats på den engelskspråkiga sidan For books sake. Där skriver man att boken har jämförts med Stieg Larssons Milleniumtriologi, något jag har svårt att förstå... Jag hittade även en artikel om skandinaviska deckarförfattare som var kul att läsa. For Books' Sake är en sida jag kommer att lägga in som favorit och utforska mer...

3 kommentarer:

bokklok sa...

Jag läste precis "Utrensning" och gillade den väldigt mycket.. Rekommenderas!

Hanneles bokparadis sa...

Titeln "Utrensning" motsvarar inte det finska originalet, vilket betyder bara "tvagning, rening"...

...med näsan i en bok... sa...

Hannele, intressant, då är ju titeln Purge mer passande än Utrensning.
Bokklok, kanske ska läsa den...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...