header

header

torsdag 22 juli 2010

Jag hade glömt bort hur dyrt det var!

Sitter med antagningsbreven till kurserna jag ska läsa i höst och går igenom kurslitteraturen. Optimistisk som jag är började jag först att söka på Bokus. Den första boken hittade jag inte ens (efter sökning på flera sajter) och den andra kostade över 700 kronor...hjälp. Då kom det tillbaka, hur man spenderade en stor procent av CSN pengarna på kurslitteratur. Då tyckte jag att det var viktigt att äga böckerna, men nu...Letade mig istället till bibblans hemsida och har nu reserverat ett gäng böcker (bland annat boken som inte gick att hitta någon annanstans)! Man måste bara älska våra bibliotek!

4 kommentarer:

Karin Berg/Enbokcirkelföralla sa...

Usch ja det Är dyrt med kurslitteratur. Kolla tradera eller blocket, Ibland säljer de kursböcker där.

violen sa...

Jag lånade nästan allt till mina litt vet studier.....säger också heja biblioteken!

Kul att du tittade in till mig och du, lämna Mordet i Eiffeltornet tills du läst klart allt till litt vet, det är mycket bättre läsning....tro mig! :-)

Emma sa...

Jag vet, det är sjukt dyrt med kurlitteratur! Jag är nyfiken: vad ska du läsa för kurs/program?

...med näsan i en bok... sa...

Ska läsa Littvet A på halvfart, distans

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...