header

header

fredag 4 november 2011

Ändrade planer

På måndag har vi vår första bokcirkel träff - så himla spännande! Vi kommer att vara åtta bokintresserade som träffas för första gången, boken vi ska diskutera är Gargoylen av Andrew Davidson. Jag håller på med den för fullt och det ser ut som att jag ska ha hunnit läsa ut den innan måndag. Den passar sig också alldeles utmärkt som "diskussionsbok" - det finns mycket att prata om vad gäller den.
Tanken var att vi skulle träffas hos Sofia, som har bloggen Bokkupan, men jag har hittar ingen barnvakt så vi kommer att träffas hemma hos mig i stället. Det ska bli jätteroligt att lära käna nya människor och en liten utmaning med att ordna fika. Gruppen innehåller nämligen en vegetarian, en vegan, en glutenallergiker och en nötallergiker! Men utmaningar är alltid roliga!

4 kommentarer:

klok som en bok sa...

Vad kul med bokcirkelträff! Att ordna fika till den samlingen låter som en utmaning:-) Boken har jag inte läst men det är andra gången jag stöter på den nu så jag måste nog kolla upp den lite...

...med näsan i en bok... sa...

Himla roligt med bokcirkelträff, särskilt som den innebär att lära känna flera nya människor! Tycker absolut att du ska kolla upp Gargoylen, recension kommer snar här på bloggen; Och så småningom en resumé om vad alla på träffen tyckte...

Erika sa...

Det ska bli roligt att följa er bokcirkel, vi i mitt gäng har ju bokcirklat sedan 2003, vet inte vart den tiden tog vägen..men så kul vi har.

...med näsan i en bok... sa...

Jag hoppas att vår cirkel också blir långlivad:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...