header

header

söndag 20 februari 2011

Lycka..!

Igår hade jag förmånen att få en riktig läsardag. Det var länge sedan jag kunde ägna en bok flera timmar i sträck. Vanligtvis ser min läsning ut så att jag snor åt mig 10 minuter här och 10 minuter där, och sedan läser jag som mest en timme innan jag lägger mig. Ibland orkar jag bara läsa ett par sidor på kvällen, ibland får jag tvinga mig att lägga ifrån mig boken. Innan jag fick barn så kunde jag ägna en hel dag åt att läsa, men det var då det... Hur ser era läsvanor ut?

Jag är i alla fall nästan färdig med Calla Lily Ponders magiska händer så recension på den kommer ikväll eller imorgon.

4 kommentarer:

Cissi sa...

Ja, det är ganska lika här (har en 4-åring) förutom att det blir alldeles för lite kvällsläsning. Istället blir det kanske 10 minuter varje vardagskväll och en lång lässovmorgon de flesta söndagar. Men när jag är helt inne i en bok så tar jag alla chanser jag får. Sen kompletterar jag med att lyssna så jag även kan utnyttja stunder då jag ostört diskar, plockar, vattnar blommor, promenerar mm.

Hanneles bok-paradis sa...

håller med dej, en bra läsdag är lycka.

boksnoken sa...

Mina läsvanor ser ut som dina, jag stjäl till mej några minuter här och där, och så läser jag en stund på kvällen.
En läsardag låter som riktig lyx, härligt!

...med näsan i en bok... sa...

Ja, läsardag definitivt = lyx!Kommer ihåg en tid i mitt liv då jag steg upp och åt frukost och sedan kröp ner i sängen och läste ett par timmar...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...