header

header

torsdag 14 juni 2012

Jag sträckläser...

Läsande flicka av Greta Gerell
Sent igår kväll hämtade jag ut ytterligare ett paket från "posten" och bestämde mig genast för att lägga Stenapan av Jeffrey Deaver åt sidan en stund och läsa boken som låg i paketet, nämligen Mercurium av Ann Rosman. Jag har rätt nyligt upptäckt Rosman och fullkomligt älskat hennes böcker (läs vad jag skrivit om Fyrmästarens dotter, Själakistan och Porto Francos Väktare). Hennes tidigare tre böcker har jag lyssnat på som ljudböcker, men denna läsare jag alltså.

Kommer ju att skriva mer om den när jag läst färdigt, men kan säga som så att det blir nog rätt snart för jag sträckläser!

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis på Hisingen sa...

jag lyssnade på Ann Rosman nyligen, mycket intressant och hon gör massa research och riktiga personer även i Mercurium, Marstrand dessutom bekant för mig. Rosman har hittat ätling till denna kvinna...

...med näsan i en bok... sa...

Oj, vad spännande - gör ju det hela ännu bättre!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...