header

header

fredag 2 december 2011

Det blev ett zombieinlägg...

Nu har jag skrivit mitt första inlägg på Bokmässans Community som officiell bloggambassadör. Det handlade om zombies och går så här:

Jag har blivit mer och mer fascinerad av zombies. Har inte läst så mycket zombielitteratur, lyssnat på JALs Tjärven och läst någon enstaka novell. Är däremot som besatt av tv-serien The walking dead (som bygger på en comic book) och är allt som oftast in och läser bloggen Swedish Zombie, så någon zombiebok lär det bli här framöver. Någon mer som delar min fascination?

Gå gärna in på communityn och ta upp tråden:)

Bokmässan har även skrivit om detta med bloggambassadörer här.

7 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Kul, det där med Bloggambassadör... men Zombies är lite obehagligt, har du läst John ajvide Lindkvists "Hanteringen av odöda". Den gillade jag även om jag tyckte den stundtals var ganska otäck.

tant Hanneles bokparadis sa...

Något speciellt med zombies, jag har haft en kort karriär som statist i en zombie-film...

...med näsan i en bok... sa...

Monika - zombies är härligt läskiga...Jag har ju faktiskt läst Hanteringen av odöda och det är en "scen" i den boken som fortfarande kan ge mig rysningar.
Hannele - den fi,men vill jag se:)

Linda sa...

Härligt att höra Zombie-snack! Känns som om de gör sig mer på film dock. Läste Carrie Ryan i somras, men den tog inte skruv tycker jag. Men walking dead...jikes!

...med näsan i en bok... sa...

Linda - har hört väldigt delade meningar om Carrie Ryan, men inte läst själv. Och Walking Dead, yikes...på ett bra sätt:)

♥ Hannele sa...

Zombienoider, inspelad i Göteborg, mer känd i Tyskland..

♥ Hannele sa...

http://nyheter24.se/filmtipset/film/zombienoid.html

Dottern med också, vi stannade till eftertexten, bekanta namn :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...