header

header

onsdag 28 december 2011

Svärdet och Spiran

Jag läste boken av Ken Follett i slutet av år 2001, alltså för ganska precis 10 år sedan. Kommer ihåg att jag fullkomligt älskade den, men aldrig kom mig för att läsa den andra delen i serien. Jag har alltså läst boken som heter Stormarnas tid, den andra delen heter Maktens skördar.
Nu tittar jag på mini-serien på TV och tycker att den är fantastiskt bra! Har köpt en enorm godispåse som jag ska avnjuta till kvällens avsnitt:) Någon som vet om serien bygger på båda böckerna eller bara den första?

2 kommentarer:

Lotten sa...

Jag har för mig att det bara är den första boken. Maken köpte och läste bägge böckerna efter att vi såg serien förra julen. Håller med om att serien är bra (och jag brukar inte gilla den tidsepoken...)

Hanneles bokparadis sa...

ha en mysig kväll :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...