header

header

tisdag 21 augusti 2012

Idag landade den!

Ni som hängt med här på bloggen har kunnat följa mitt letande efter ljudboken Wolves of the Calla; Dark Tower V. Det slutade med att min kusin Lotta som bor i USA fick beställa den på Amazon och skicka den hit. Idag var jag och hämtade ut den på posten, äntligen är den i min ägo!

Inte nog med det så hade jag fått en present också, en Chinese Knot, klicka gärna på länken och läs mer om vad det är för något. Min hade fiskar på sig vilket ska ge tur med pengar, jag hoppas på det. Har hängt upp den i biblioteket.

Chinese Knot
Idag fick jag också hem boken som vi ska läsa till nästa träff med Picket & Pocket (bokcirkeln jag är med i);  Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper. Ska bli kul att läsa den. Även om jag hört mycket bra om boken så är det ingen jag skulle ha valt själv och det ör lite av poängen att vara med i en bokcirkel, att vidga sitt perspektiv.

Dessutom så damp Köcksalmanack 2013 ner i lådan. Har bara hunnit bläddra lite i den än, men älskar den redan. Massa goda recept, bra tips och krönikor. Kommer att skriva mer om den längre fram.

Som ni hör har jag haft en bra bokdag!
Bibliotekskatt


4 kommentarer:

Fru E sa...

Vilken bokdag du har haft! :) Hoppas nu att ljudboken verkligen är så bra som du hoppas, nu när du ansträngt dig så i att få tag i den. Jag håller med dig om att det är kul med bokcirklar för att man får stifta bekantskap med litteratur man kanske inte skulle ha valt att läsa själv. Men jag har fått 2666 av Bolano den här gången och det är inte så kul. Kommer ingen vart och hinner aldrig klart tills imorgon. Och begriper inte särskilt mycket av "storheten" heller.

Lingonhjärta sa...

Det bästa är när man slitit som ett djur för att få tag på en bok och när den äntligen kommer. King är värd att jaga över hela världen:P

Förresten har du fått en....:http://www.lingonhjarta.com/2012/08/utmaning-lingonhjartlig-fakta.html

Annica sa...

Vad kul att äntligen få hem den efter så mycket slit!
Härligt med såna bokdagar. Själv har jag det stilla på bokfronten idag, får se om det rättar till sig ikväll. ;)

...med näsan i en bok... sa...

Fru E - ja, vi får se om boken var värd ansträngningen, men det tror jag faktiskt att den kommer att vara! Är lite nyfiken på Bolano-boken - men det låter inte så lovande att du inte kommer någon vart...
Lingonhjärta - jagar gärna Kingen;)Perfekt med en utmaning, satt nämligen precis och funderade på vad jag skulle blogga om idag, nu har jag det löst:)
Annica- hoppas du får tid för läsning ikväll:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...