header

header

söndag 19 augusti 2012

Smakebit på en søndag


Söndag här på bloggen betyder deltagande i En smakebit på søndag som anordnas av den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Jag gillar verkligen att få en liten inblick i vad andra läser just nu och har gjort reflektionen att norska bokutgåvor ofta har mycket snyggare bokomslag än de svenska. Men, men, måste säga att jag gillar omslaget på boken jag läser nu, det är riktigt läkert. Även insidan där man kan se en Selma Lagerlöf med ögonlapp, läckert.

Jag läser Kaffe med Rån av Catharina Ingelman-Sundberg, smakprovet kommer från sid 192

Hon betraktade de sneda ytorna på hyllan och garderoben. På Finlandsfärjan var möblemanget rakt och fyrkantigt men båten krängde. Här tycktes allt snett och vint men golvet höll sig stilla. Det var så mycket med livet, aldrig att något kunde bli perfekt


12 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for fin smakebit:-) Likte også coveret på denne boken veldig godt. Har ikke lest noe av denne forfatterern før, men ble nysgjerrig. Forøvrig syntes jeg mange av de engelske coverne er mye finere enn de norske.
Ha en fin dag:-)

Gråbekka`s Blogger sa...

Helt enig om at bokomslaget er fint:) Har heller ikke lest noe fra denne forfatteren, så her måtte jeg notere henne ned:) Takk for tips og smakebit!:) Ha en herlig søndag:)

...med näsan i en bok... sa...

Har läst några av hennes böcker tidigare, men det har varit historiska romaner. Detta är hennes första bok i den här genren, komedi. Den är underbart rolig. Recension kommer snart

Melusine sa...

Takk for fin smakebit!
Denne forfatteren må jeg sjekke nærmere, har ikke hørt om henne før :)

astridterese sa...

Det var så mycket med livet, aldrig att något kunde bli perfekt
Det var en vakker setning. Og det ligger mye sant i det.

En virkelig fin smakebit. Jeg har ikke hørt om denne forfatteren før, men jeg noterer meg henne. Takk for tips og ha en fin søndag!

Marika sa...

Jag har sett den här i bokhandeln. Den verkar lite kul. En kompis trodde att det kanske är lite i stil med Karin Brunck Holmqvists böcker. Vad tycker du?

Lotten sa...

Tack för smakbiten. Jag hade inte sett den här boken, konstigt. Är den bra?
Jag håller med dig om omslagen, jag tänker mer på det i norska bokhandlar än svenska!

Julie sa...

Ja, dette omslaget var fint! Takk for smakebiten, og ha en fin dag videre. :)

Monika sa...

Det ska bli riktigt intressant att läsa din recension av denna. Jag har definitivt för lite komedier i hyllorna :)

Hanneles bokparadis sa...

låter lite som Kaffe med musik av Karin Brunk Holmqvist...

Mary-Anne sa...

herlig bokomslag & smakebit :)

...med näsan i en bok... sa...

Jag känner inte till Karin Bunk Holmqvist, så jag kan inte jämföra. Läste ut boken igår så förhoppningsvis hinner/orkar jag skriva en recension på den ikväll. Då får ni veta lite mer om boken. Kan säga så mycket redan nu att jag gillade den mycket

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...