header

header

söndag 19 augusti 2012

Yummy!

Jag gillar att baka, tycker det är betydligt roligare än att laga mat. Min absoluta favorit bland receptböckerna för söta bakverk är Leila Lindholms A Piece of Cake Hon har till exempel den absolut godaste kladdkakan jag har bakat (men inte som jag smakat, den slår inte den farmor brukade göra...lyckades aldrig få hennes recept).

Idag bakade sonen och jag en rödvinbärsroyale. Den var väldigt god! Ville bara säga det.

Har du någon favorit receptbok? Vilken är det?

6 kommentarer:

Fyrabarnsmor sa...

mysigt att baka, själv blev jag lite trött på att baka alla fotbolls- och hockeykakor...

Lingonhjärta sa...

ÅH MUMS! Själv är den enda bak-recept-boken som jag älskar min mammas. Bästa i världen! Älskar för övrigt att baka. I helgen bakade jag tre olika...nä vänta...fyra olika kakor. Problemet är bara att jag vill äta allt på studs så brukar försöka frysa in allt på direkten :)

...med näsan i en bok... sa...

Älskar att baka och att äta bakverk - är därför lite mullig:)

Lingonhjärta sa...

Hahaha vad söt du är! Jag är själv en viktpendlare pga av just sötsugs...eh...kärleken. Men frysa-alla-kakor-på-direkten tekniken fungerar ganska så bra för tillfället. Vi får se hur länge det håller :D

...med näsan i en bok... sa...

Och det bästa av allt! Min underbara kusin Lotta (som hjälpte mig i jakten på King) hade receptet och har skickat det till mig! Oj, vad jag ska baka och äta i helgen.

Lingonhjärta sa...

ÅH så underbart!!! Sitter själv och funderar på vad jag ska baka i helgen. Är väldigt sugen på att göra en Lemon paj...:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...