header

header

söndag 5 augusti 2012

Smakebit på en søndag


Som vanligt deltar jag i norska bokbloggen Flukten fra virkelighetens söndagstradition att dela med sig av ett smakprov från boken man läser just nu.

Jag håller på med Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Började på den för flera dagar sedan, men har inte haft så mycket lästid och har därför inte kommit mer än 60 sidor. Än så länge så gillar jag väldigt mycket och ska dela med mig av ett stycke från början av boken, sid 9

För varje gång en bok byter ägare, för varje gång en ny läsare låter sin blick glida över dess sidor, växer sig bokens själ allt starkare.

13 kommentarer:

Mandelhjärta sa...

Åh, denna bok har jag haft länge på min önskelista! Den verkar vara en bok jag skulle tycka om...
Tack för boktipset och smakprovet. :)
Ha en trevlig söndag! :)

Julie sa...

Det var en fin smakebit! Jeg har denne boka i hylla, men har ikke lest den enda. Ha en god søndag videre. :)

astridterese sa...

En fin smakebit, fra en fin bok!
Carlos Ruiz Zafón skriver fine bøker :-)
Ha en riktig fin søndag!

Beathesbokhylle sa...

Fin smakebit:-)denne boken har jeg på listen min og virker som en fin bok. Ha en fin Søndag:-)

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for smakebiten!:)Denne boken har jeg snust litt på, men den er fortsatt bare på lese lista. Skal nok kaste meg over den en gang:)
Ha en flott søndag:)

Melusine sa...

Takk for fin smakebit!
Denne boken har jeg hørt skal være bra, kos deg videre med lesingen :)

Siljeblomst sa...

Tusen takk for flott smakebit! Denne boka er helt magisk :-)

Linnea sa...

Den här boken gillade jag! Jag lyssnade på den som ljudbok och den var riktigt bra uppläst, dessutom.

Hemmaloppan sa...

Väldigt bra bok! :)

Monika sa...

Vilket underbart citat :)

Kake sa...

Takk for en fin smakebit! :) Jeg har ikke hørt om forfatteren før men høres ut som en fin bok i alle fall!

tinaottosson sa...

Men så helt fantastiskt fint sagt om böcker och deras själar! Vindens skugga var en bok jag hade skyhöga förhoppningar på en gång i tiden, och blev sådär jobbigt besviken på att jag inte ens läste klart. Jag kom aldrig in i boken, fick inte den där känslan som jag trodde skulle komma och sen gick vi skilda vägar. Men vi kanske möts igen! Jag hoppas det efter att ha läst den här smakebiten. Tack!

...med näsan i en bok... sa...

Verkar finnas en hel del olika uppfattningar om den här boken. Jag har fortfarande svårt att hitta lästid, men gillar den mycket än så länge!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...